ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

فروشگاه‌ساز چیست؟

نرم‌افزار تجارت الکترونیکی یا فروشگاه‌ساز (که گاهی لفظ خاص‌تر یا محدودتری نسبت به نرم‌افزار تجارت الکترونیکی به شمار می‌آید) ابزاری است که همه فرآیندهای فروشگاه آنلاین از طریق آن انجام می‌شود؛ به عنوان نمونه، در مدیریت موجودی، حذف و اضافه کردن محصولات، پردازش پرداختی‌ها، محاسبه مالیات، انجام سفارش‌ها و موارد مشابه به صاحب یا مسئول فروشگاه کمک می‌کند. این‌گونه نرم‌افزارها هر چیزی که برای اداره یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهند و در مجموع، مدیریت فروشگاه را تسهیل و تسریع می‌کنند.
هر فروشگاه اینترنتی از مؤلفه‌ها، اجزا و فرآیندهای خُرد بسیاری تشکیل می‌شود که نرم‌افزار فروشگاه‌ساز همه آن‌ها را از طریق یک محیط قابل درک و سهل‌الاستفاده -که حتی افراد غیرمتخصص هم می‌توانند از آن استفاده کنند- در یکجا جمع می‌کند. به علاوه، معمولاً قابلیت تلفیق و تعامل با سیستم‌ها و سرویس‌های دیگر، مانند CRM، CMS، ERP، درگاه‌های پرداخت، ابزارهای ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، نرم‌افزارهای حسابداری و شبکه‌های اجتماعی نیز در فروشگاه‌سازها گنجانده می‌شود که به تسهیل و کارآمدتر کردن هرچه بیشتر فرآیندهای کسب‌وکار کمک خواهد کرد

 

فروشگاه‌سازها چه انواعی دارند؟

نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز یا تجارت الکترونیکی را می‌توان بر اساس روش پیاده‌سازی‌شان به دو دسته کلی تقسیم کرد:
نرم‌افزار محلی: در این حالت، فروشگاه‌ساز بر روی سرور یا رایانه محلی (یعنی فضای متعلق به مالک فروشگاه) نصب می‌شود و مدیریت آن توسط تیمی انجام می‌شود که مسئول به‌روزرسانی و رسیدگی به مشکلات آن خواهند بود. 
نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) یا خدمات ابری (Cloud): در این حالت، میزبانی فروشگاه‌ساز را یک شرکت ثالث بر عهده می‌گیرد و همه به‌روزرسانی‌ها و رفع مشکلات به طور خودکار انجام می‌شود. در سال‌های اخیر، نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز ابری یا میزبانی‌شده رشد چشمگیری داشته‌اند و امروزه امکان سفارشی‌سازی و آزادی عملی بیشتری را ارائه می‌کنند که قبلاً محدود به نرم‌افزارهای محلی بود. به علاوه، در کنار امنیت بیشتر، راه‌اندازی فروشگاه از این طریق آسان‌تر است و با توجه به تنوع سرویس‌هایی که به این شکل ارائه می‌شود می‌توانید بسته مناسب با نیازهای خود را انتخاب و خریداری کنید.
 

نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چه کاری انجام می‌دهند؟

علاوه بر اینکه بیشتر وظایف مهم مرتبط با اداره فروشگاه توسط فروشگاه‌سازها انجام می‌شود، اغلب این نرم‌افزارها قابلیت یکپارچه‌سازی و تبادل اطلاعات با سایر برنامه‌ها و سیستم‌ها را نیز دارند و لذا عملاً به تسهیل، تسریع و افزایش کارآمدی سایر فرآیندها و اقدامات جاری فروشگاه نیز کمک می‌کنند. ترکیب ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی و سودمند با امکان تلفیق با سایر سیستم‌ها و برنامه‌ها، نرم‌افزار تجارت الکترونیکی را به پلتفرم جامعی تبدیل می‌کند که می‌تواند وظایف زیر را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد:
 
مدیریت مشتریان و سفارش‌ها: مدیریت سفارش مشتری -از انتخاب محصول تا پرداخت و تحویل- یک ضرورت و موضوع حیاتی است. هر سفارش تبادلی است که بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین فرآیند انجام آن باید تا جایی که امکان دارد برای مشتری کارآمد و راحت باشد. نرم‌افزار فروشگاه‌ساز مسئولیت مدیریت سفارش‌ها، بررسی وضعیت آن‌ها و انجام تغییرات لازم در صورت نیاز را بر عهده می‌گیرد. به علاوه، این نرم‌افزارها به‌تنهایی یا با تلفیق با سرویس‌ها یا افزونه‌های مناسب می‌توانند پردازش پرداخت‌ها، ثبت و حفظ آمار و گزارشات تراکنش‌ها، مدیریت اطلاعات مشتری، صدور صورتحساب، انجام دقیق امور حسابداری، ارائه آمار تحلیلی و بسیاری موارد کاربردی دیگر را نیز بر عهده بگیرند.
 
مدیریت محصولات و موجودی: با استفاده از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز به‌راحتی می‌توانید محصولات خود را با توجه به ویژگی‌ها و شاخص‌های مختلفی دسته‌بندی و سازمان‌دهی کنید. علاوه بر این، معمولاً در صورت کمبود موجودی یا فروش سریع یک محصول و احتمال اتمام موجودی آن نیز به طور خودکار در جریان قرار خواهید گرفت.
 
بازاریابی بهتر: سئوی داخلی نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز در کنار نظم و ترتیب ذاتی این ابزارها و امکان بهینه‌سازی آسان‌تر آن‌ها باعث می‌شود که وب‌سایت فروشگاهی شما در جایگاه بالاتری از نتایج جستجوی طبیعی قرار بگیرد و در نتیجه، راحت‌تر توسط مشتری هدف کشف می‌شود و هزینه جذب مشتری به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.
 
انجام خودکار امور مقدماتی مربوط به ارسال کالا و فرآیندهای مالیاتی: چاپ برچسب آدرس و مشخصات ارسال، محاسبه مالیات فروش بر اساس محل زندگی مشتری و ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به مشتری از طریق نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز به طور خودکار و با دقت بیشتری انجام می‌شود.
 
بهبود تجربه کاربری: یکی از اهداف اصلی نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز این است که مشتری بتواند آنچه که به دنبالش است را سریع‌تر و در طی یک فرآیند کارآمدتر پیدا کند. طبیعتاً از این طریق مشتری نیز راضی‌تر خواهد بود و تجربه بهتری در استفاده از وب‌سایت شما خواهد داشت که احتمال بازگشت وی را دوچندان می‌کند.
ساخت فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت ساخت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : صبا foroshgahsaz بازدید : 162 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1400 ساعت: 6:40